10 Şubat 2011 Perşembe

Menier Hastalığı Tedavi olanlar

Menier hastalığı, dönem dönem ataklarla ortaya çıkar. Bu dönemler arasında herhangi bir belirti görülmez; hastalık dönemlerinin arası birkaç saat, birkaç ay ve hatta birkaç yıl olabilir. Hastalığın ortaya çıktığı dönemler de birkaç saat, bir gün ya da daha uzun sürebilir.
Hastalık belirtileri hafif ya da ciddi olabilir. Genellikle değişen düzeylerde baş dönmesi (çoğu kez bulantı ve kusmaya neden olacak kadar şiddetlidir), kulak çınlaması ve özellikle düşük frekanslarda işitme azalması ya da kaybı görülebilir. Hastalık dönemlerindeki şikayetler giderek daha ağırlaşır.
Bu tür bir testte (elektronistagmografi) kulağa sıcak ve soğuk su verilir. Bu işlem yapıldığında gözlerinizde çeşitli hareketlerin olduğunu fark edersiniz. Gözlerdeki bu hareketler değerlendirilir. Bu test farklı sıcaklıklardaki sularla tekrarlanır; her kulağın verdiği yanıt kaydedilir ve diğer kulakla ve normal yanıtlarla karşılaştırılarak iç kulağın denge işlevinin normal olup olmadığı belirlenir.
Bazı kimselerde bu arada sırada gelen krizlerdir ve esasında sadece zorluk yaratan bir durumdur. Fakat daha az sayıda da olsa bazılarında tamamen sağırlık, sık gelen ve güçsüz bırakan baş dönmesi ve bulantı yapar.
İLAÇ TEDAVİSİ
Doktorunuzun baş dönmesini ve arkasından gelen bulantı ve kusmayı durdurmak için ilaç vermesi olasıdır. Diğer bir tedavi yolu da idrar sökücü ilaç alıp vücuttaki sıvı miktarını azaltmak olabilir. Kafein, alkol ve nikotini kesmek de yararlı olabilir. Şiddetli bir krizin sebep olabileceği gerginliği gidermek için sakinleştirici ilaçlar da verilebilir. ilaç tedavisinin uzun süren tedavilerde ne zaman yararlı olduğunu söylemek zordur. Çünkü Menier Sendromu hafifleyip kendi kendine ortadan kaybolabilir.

NOT:Ben kulak içine kortizon yaptırıyorum.Pazartesi-Çarşamba-Cuma iki hafta -bir hafta sonra Cuma toplam yedi adet ve yaklaşık bir yıl ataklar gelmiyor.
Mahmut UÇAN(Menier Hastası)
************************
LÜTFEN BURAYA TEDAVİ OLUP İYİLEŞEN ARKADAŞLAR MESAJ BIRAKIN
UÇAN Blogları

2 yorum:

  1. Bu hastalığı çok uzun bir süre çektim bu yüzden işimden bile çıkmak zorunda kaldım uzun bir süre Ege Üniversitesinde Nöroloji ve KBB kliniklerinde konroller sonunda KBB ve Nöroloji profesörlerinin oluşturduğu konsey hastası oldum yaklaşık 6 ay boyunca her ay konseyde incelendim 2 ayrı ilaç kullandım ve 2 kez Genta denilen çok küçük operasyon geçirdim bir faydası olmadı.
    Sonunda konseydeki hocalar son çarenin ameliyat olacağı kanısına vardılar.
    Şubat 2014 te Ege Üniversştesi KBB servisinde Prof.Dr.Cem Bilgen ve Prof.Dr.Tayfun Kirazlı tarafından Endolenfatik Kese operasyonu geçirdim sadece 2 gün hastanede yattım
    Sol kulağımdan geçirdiğim operasyon sonucu bir miktar işitme kaybım kaldı ancak tamamen iyileştiğimi söyleyebilirim.
    Ne atak geçiriyorum nede ilaç kullanıyorum çok mutluyum tekrar çalışmaya başladım
    Allah ameliyatı yapan hocalardan razı olsun

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun inşallah yenilemez

    YanıtlaSil